söndag 5 december 2010

Bädda in element från Google i din blogg.

Att dela med sig av dokument, foton och bildspel från Google är väldigt smidigt.
Hät har jag bäddat in ett bildspel jag gjort med några foton jag tagit med min Iphone för ett år sen.



Jag skapade bildspelet i Google Docs, delade ut bildspelet och sen genererade jag en kod i docs som jag sedan kunde bädda in i min blogg.

Precis det samma kan du göra med ett dokument, det här dokumentet som jag delet ut här är ett dokument jag bjudit in tre kursdeltagare att samarbeta med.


Jag gillar Google doc, enkelt att dela, bjuda in och samarbeta med gemensamma dokument. Nackdelen med att använda ytor som Google för att dela ut dokument är att de kan lätt falla i händerna på fel personer om du är ovarsam, jag skulle aldrig publicera, jobba med eller dela ut ett dokument med uppgifter som kan komma att missbrukas ifall de faller i fel händer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar